søndag 10. mars 2013

Strawberry daiquiri og ferie

Nå har jeg ferie, og ferie er gøy. Ferien startet på fredag med middag på Zupperia med Yvonne. Etterpå var vi på stand up på Ricks. Jeg var der også en gang for ca 1,5 år siden, og lurer litt på hvorfor jeg ikke har vært der flere ganger, for det er ganske morsomt. Etterpå var vi på Tonga bar og hadde strawberry daiquiri. Drinkene der er kjempegode, farlig store, veldig mektige og så søte et en nesten får sukkersjokk. Dette var kvelden for å vende tilbake til plasser, jeg hadde ikke vært på Tonga på 5 år.
Inspirert av drinkene, inviterte jeg i går Yvonne på hjemmelaget strawberry daiquiri. Jeg laget også litt tapas, som bestod av dadler med bacon, asparges med skinke, melon med skinke og  ovnsstekte cherrytomater med basilikum og oregano. Det ble litt prøving og feiling før vi fant vi ut at drinkene ble best slik (to glass):

50 - 75 ml lys rom
saften av 1 lime
ca 2 ss sukker 
8 isbiter 
10-12 frosne jordbær 
2-3 ferske jordbær
2 ferske jordbær til pynt



2 kommentarer:

  1. Takk for en fin helg:-) Jeg har kost meg masse.
    God tur til Barcelona!

    SvarSlett
  2. Var veldig kjekt!
    Tusen takk!

    SvarSlett