mandag 17. juni 2013

London på egenhånd

For kanskje 1,5 måned siden fikk jeg ett akutt tilfelle av reisefeber, og i et svakt øyeblikk bestilte jeg flybilletter til London. Forrige onsdag kveld tok reiste jeg bort, og neste kveld reiste jeg hjem igjen. Siden jeg bare skulle være borte en natt, bodde jeg på et billig hostell, hvor jeg fikk det jeg betalte for. Totalt betalte jeg like mye for fly og hostell som jeg gjorde for båt tur/retur Bergen-Stavanger for noen uker siden. Da jeg kom fram til hostellet var det blitt såpass seint at jeg la meg nesten med en gang. Neste morgen stod jeg tidlig opp, og fikk med meg morgenrushet på undegrunnen. Den første banen som kom var så full at jeg ikke fikk plass i det hele tatt. Etter bane, tog og så buss kom jeg til Leavesden et stykke utenfor London, hvor jeg var på Warner Bros. Studio Tour London - The Making Of Harry Potter. Dette er studioet hvor de filmet Harry Potter-filmene, som nå har omgjort deler av det til et "museum" med kulisser og utstyr fra filmene. Som stor fan, hovedsakelig av bøkene, var dette en kjekk opplevelse. Jeg kommer til å ha et eget innlegg om dette. Etter flere timer der, reiste jeg inn igjen til London. Der ble det litt shopping og masse gåing, før jeg litt utpå kvelden reiste tilbake til flyplassen, og ankom Bergen seint om kvelden. En kan rekke mye på et døgn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar